• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

چکیده صورتجلسه ۱۲۴ ام هیئت مدیره سال ۱۴۰۱ خورشیدی گزیده سخنان دبیر انجمن سازندگان در جلسه ی مشترک با سازمان نظام مهندسی خطاب به مجریان ذیصلاح مراسم تجلیل از مجریان برتر ۱۴۰۰ و کارشناسان نظارت و مدرسین ورکشاپ ها گزیده سخنان جناب آقای مهندس محمدحسین فرزی ، دبیر محترم انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم گزیده سخنان جناب آقای مهندس امین مقومی ، رئیس محترم سازمان نظام مهندسی مسکن و ساختمان استان قم توصیه های جناب آقای مهندس اسماعیل اسدی ، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان قم مراسم بزرگداشت روز مهندس و سومین سالروز تاسیس انجمن مجریان ذیصلاح مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۵ چکیده ی صورتجلسه شماره ۸۲ هیئت مدیره دوم جدول حداقل تعرفه مجری ذیصلاح ۱۴۰۳ جلسه تقدیر از کارشناسان نظارت در سال ۱۴۰۲ چکیده ی صورتجلسه شماره ۸۱ هیئت مدیره دوم چکیده ی صورتجلسه شماره ۸۰ هیئت مدیره دوم چکیده ی صورتجلسه شماره ۷۹ هیئت مدیره دوم چکیده ی صورتجلسه شماره ۷۸ هیئت مدیره دوم برگزاری ورکشاپ “نمای خشک با محوریت آموزش نصب سنگ اسلب”

6

اولین همایش تخصصی سازندگان تحت عنوان عمارت ماندگار

  • کد خبر : 3250
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
اولین همایش تخصصی سازندگان تحت عنوان عمارت ماندگار

نخستین همایش «عمارت ماندگار» در قم برگزار شد نخستین همایش تخصصی استانی «عمارت ماندگار» با حضور سازندگان، مسئولان و فعالان عرصه اجرای ساختمان در استان قم با هدف فرهنگ سازی، حل مشکلات اجرایی ساختمان، بررسی و ارائه راهکارهای تخصصی و فنی و آشنایی بیشتر کارفرمایان و سرمایه‌گذاران و با حضور مسئولان، متولیان اجرایی و گروهی […]

نخستین همایش «عمارت ماندگار» در قم برگزار شد

نخستین همایش تخصصی استانی «عمارت ماندگار» با حضور سازندگان، مسئولان و فعالان عرصه اجرای ساختمان در استان قم با هدف فرهنگ سازی، حل مشکلات اجرایی ساختمان، بررسی و ارائه راهکارهای تخصصی و فنی و آشنایی بیشتر کارفرمایان و سرمایه‌گذاران و با حضور مسئولان، متولیان اجرایی و گروهی از کارفرمایان پیشرو درقم توسط انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم برگزار شد.

مهندس محمود مسگری نماینده محترم شورای شهر و مهندس سید مسعود فاطمی نماینده اداره راه و شهرسازی هم دراین همایش حضور داشتند.

این همایش با هدف قدردانی از دست‌اندرکاران صنعت ساخت استان قم به عنوان خادمین شهر، تبیین شرح وظایف مجریان ذیصلاح حقیقی و حقوقی برای کارفرمایان، تلاش برای نزدیکی بیشتر با کارفرمایان، بسترسازی جهت رعایت هرچه بیشتر مقررات ملی ساختمان و بسترسازی برای توسعه همدلی و همکاری بیشتر بین دستگاه‌ها برپا شد.

تمرکز بر ساختمان به عنوان محصول نهایی جهت کاهش هزینه های احداث، کاهش پرت حین احداث، توجه به مقوله صرفه‌جویی درمصرف انرژی، تاکید بر موضوع تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها و تلاش برای یافتن راهکارها جهت افزایش طول عمر ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

پس از قرائت قرآن توسط محمدجواد مبلغ قاری بین‌المللی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن وساختمان استان قم ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، به سخنرانی پرداخت.

لزوم افزایش طول عمر ساختمان و ایجاد ساختمان‌های استاندارد

مهندس حمید محمدی اظهارداشت: عمارت ماندگار نخستین همایش استانی است که درآن سازندگان ذیصلاح، کارفرمایان و مسئولانی که درعرصه خدمات ساختمان هستند حضور دارند و از آنان به منظور هم‌افزایی بیشتر دعوت شده است.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش تبیین کارفرمایان طرف قرارداد با سازندگان ذیصلاح و شرح وظایف مدیران ذیصلاح حقیقی و حقوقی و پرسش و پاسخ به منظور بهبود عملکرد است.

وی ادامه داد: از دلایل دیگر برپایی این همایش آشنایی کارفرمایان، سازندگان و مسئولان و بیان شرایط حضور دراین عرصه با تشکیل شرکت‌های حقوقی و اشخاص حقیقی دراین عرصه است.

محمدی ابراز داشت: ما حاضر هستیم برای مجریان ساختمان و شرکت‌های مختلف از جمله انبوه‌سازان شرکت‌های برند قانون تجارت و دیگر همکاران به بخش مجریان حقیقی اضافه شوند که بتوانند شرکت‌های حقوقی و مجریان بزرگ را تشکیل دهند.

وی گفت: یکی از محورهای مدنظر همایش بسترسازی برای رعایت هرچه بیشتر مقررات ملی مسکن است؛ به طورکلی برای ساخت یک ساختمان خوب و ماندگار سه ضلع وجود دارد که یک ضلع آن سازندگان، کارفرمایان و سرمایه گذاران،  ضلع دیگر آن مدیران اجرا و ضلع سوم مسئولان شهری و ادارات مختلف مربوطه هستند.

وی عنوان کرد: اگر این سه ضلع مثلث بتوانند ارتباط عمیق‌تری با هم داشته باشند و مشکلات را از دید یکدیگر مشاهده و حل کنند مسلما ما خیلی زودتر به هدف نهایی که بحث عمارت‌های ماندگار و ساختمان‌های استاندارد است خواهیم رسید.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن وساختمان گفت: دبیرخانه‌ای برای رسیدن به این هدف تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: تمرکز بر ساختمان‌ها هدف نهایی است؛ زیرا بیشتر سرمایه یک شهروند به صورت میانگین در مسکن خلاصه می شود و متاسفانه با هزینه بالا در مصالح و نیروی انسانی ساختمان‌هایی ایجاد می‌شود میانگین عمر آن‌ها در کشور ما ۳۰ تا ۳۵ سال است درصورتی که میانگین عمر مفید ساختمان در کشورهای دیگر بین ۸۰ تا ۱۰۰ سال است که ما هم باید میانگین عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم.

وی گفت: در استان قم از سال ۱۳۹۶ که بحث اجرای ساختمان و مدیران ذیصلاح راه‌اندازی شد همه ارگان‌ها همکاری کردند و با همت مسئولان هم اکنون تمام ساختمان‌های چهار سقف به بالا باید از مجری ذیصلاح برای ساخت استفاده نمایند.

محمدی تاکید کرد: پیشرفت مستلزم این است که نخست همه ساختمان‌ها از همه گروه‌های «ب»، «جیم» و «دال» در زمره مجریان ذیصلاح قرار گیرند و این مجریان در بحث برق و مکانیک هم وارد شوند تا به هدف برسیم و با اجرای سازندگان ذیصلاح و حمایت سرمایه گذاران، کارفرمایان و مسئولان به تمام مباحث مقررات ملی ساختمان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: تا هنگامی که متخصصان مکانیک و برق را وارد مرحله اجرا نکنیم در مبحث ۱۹ ساختمان و موضوع پرت انرژی که هم اکنون با بحران انرژی در دنیا مواجه هستیم و در بحث پرت مصالح و مبحث ۲۲ نگهداری ساختمان و تعمیر آن، عقب خواهیم ماند.

وی گفت: ما باید با ارائه راهکارها برای افزایش طول عمر ساختمان، ایجاد ساختمان‌های استاندارد و ماندگار برای شهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها تلاش کنیم.

 استفاده از مجری ذیصلاح بهترین گزینه برای پاسداری از سرمایه‌های ملی

رئیس سازمان نظام مهندسی درادامه همایش اظهارداشت: برپایی همایش عمارت ماندگار اقدام ارزشمندی است جای چنین برنامه‌ای که توسط مجریان برپا شود، خالی بود و از دست اندرکاران تشکر می کنم.

مهندس امین مقومی افزود: خوب است ضمن ایجاد دبیرخانه این همایش، کارگروه‌هایی تشکیل شود که خروجی آن نتایج دسته‌بندی شده‌ای را به همایش ارائه دهد.

وی گفت: از انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان و همه کسانی که دغدغه کار تخصصی را دارند و سه عضو شورای شهر که حضور یافتند و دغدغه‌های مجریان این عرصه را شنیدند و انجمن‌ انبوه‌سازان و پیمانکاران، معماران تجربی، کاردان‌های فنی و نمایندگان کارگران ساختمانی و دستگاه قضایی که تکمیل حلقه ساخت وساز به دست آنان محقق می‌شود تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: اگر در اجرا موفق باشیم، در طراحی، نظارت و حفظ سرمایه ملی موفق خواهیم بود و اگر مجری ذیصلاح پای کار ساخت وساز باشد گزارشات تخلف به حداقل می رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: رصد و پایش و برخورد با تخلفات باید بیشتر باشد اما همفکری‌ها و تخصصی عمل کردن نقش تاثیرگذاری دارد.

وی گفت: همانگونه که در بحث استحکام بنا همه قانع شده و این بحث را قبول دارند در بحث معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی و بیمه تضمین کیفیت هم باید فرهنگ سازی شکل گیرد.

مقومی با بیان اینکه ۲۰ هزار کارگر دارای مهارت در استان داریم، افزود: استفاده از کارگران دارای کارت مهارت باید در اولویت کار قرار گیرد و استفاده از مجری ذیصلاح با هدف افزایش کیفیت ساخت وساز، بهترین گزینه برای پاسداری از سرمایه‌های ملی است.

وی تصریح کرد: قم در این حوزه مهندسی فنی و اجرا می تواند حرف اول را بزند اما با ایده آل هنوز فاصله داریم.

موانع جلوی تولید مسکن باید برداشته شود

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم هم به‌عنوان سخنران این همایش اظهارداشت: صنعت ساختمان یکی از صنایع بسیار مهم در تولید و توسعه ملی است و در بهبود شاخص‌های اقتصادی و اشتغال تاثیر مستقیم دارد و شاید کمترین وابستگی را به محصولات خارجی دارد به همین دلیل تعریف یکسری سیاست‌های اصولی و صحیح و تدوین استراتژی‌های درست و جلوگیری از موانع و محدودیت‌ها و کارشکنی‌هایی که بعضا انجام شود، ضروری است.

دکتر دهناد افزود: کیفیت ساخت وساز درشهر و کشور ما در مقایسه با قبل، متحول شده اما وضعیت هنوز مطلوب نیست؛ زمانی خرید خانه آرزو بود امروز رهن و اجاره آن تبدیل به آرزو شده است و ۱۰سال پیش با ۲۰میلیون تومان در منطقه پردیسان قم، می‌شد مسکنی تهیه کرد اما این رقم امروز هزینه دو ماه اجاره همان واحد مسکونی است.

وی گفت: متاسفانه کشورما در سالیان اخیر درگیر تورم‌های بالا بوده که یکی از پارامترها و متغیرهای تاثیرگذار بر گرانی مسکن بوده و راهکار اصلی برای مدیریت مسکن، تولید است لذا هر عاملی که باعث کارشکنی‌ها در بحث تولید می‌شود باید برداشته شود.

وی عنوان کرد: مساله‌ای که گریبان‌گیر کشور ما بوده و سبب گرانی مسکن شده، محدودکردن و کنترل توسعه شهرها ومدیریت غلط زمین بوده و هست این رویکرد غلط سبب کمبود زمین و مانع توسعه افقی شهرها هم شده است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درصد سهم زمین در قیمت تمام شده مسکن ۶۰ و در کلان شهرها تا ۷۰ درصد است که مسبب آن جلوگیری ازعرضه زمین برای ساخت وتولید مسکن است.

وی عنوان کرد: به جرات می گویم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهر قم وجود دارد از لحاظ بحث زمین، تامین مصالح صنعت ساختمان، منابع انسانی فعال دراین حوزه و مهندسان مجرب به راحتی افزایش نرخ تولید مسکن در شهر قم وجود دارد.

وی گفت: یکی از موانع جدی هزینه‌های بالاسری مانند بیمه ساختمانی و مالیاتی است که روزانه درحال افزایش است و موضوعات دیگر که امیدوارم همتی شود که بساط نقشه اجرایی و مصوب باعث اتلاف انرژی و هزینه می‌شود جمع شود.

دهناد عنوان کرد: تعیین عوارض و جرائم ساختمانی برای سال ۱۴۰۳ درحال تدوین است نمایندگان شهرداری به شورا می‌آیند و دلیل افزایش هزینه‌ها را توصیح می‌دهند؛ به عنوان مثال پنج سال پیش قیر تنی ۸۰۰ هزار خریداری می‌شده هم‌اکنون در بورس بیش از ۱۵ میلیون تومان است.

وی اظهارداشت: منبع اصلی درآمد شهرداری‌ها از عوارض ساختمان تامین می شود و افزایش بودجه تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن خواهد داشت و همانگونه که منابع دیگری را جایگزین نفت درنظر گرفته اند باید برای شهرداری‌ها هم منابع دیگری درنظر گرفت.

وی بیان کرد: عوارض ساختمانی هرچند به غلط و ناپایدار، درآمد اصلی شهرداری را تامین می‌کند و تاثیر مستقیم روی قیمت مسکن می‌گذارد وهم اکنون که دفترچه عوارض بودجه برای تعیین ضوابط و پارامترهای محاسبه عوارض ساختمان درحال تدوین است از نظر کارشناسان در این حوزه استقبال می کنیم.

این عضو شورای شهر قم گفت: در شورای اسلامی شهر تاکید جدی بر سهل کردن صدور پروانه و شفاف کردن نحوه محاسبات داشتیم و به این منظور سامانه shahr.qom.ir طراحی شده که زیرساخت مناسبی دارد و درآن طرح تفصیلی شهر، الحاقات و طرح‌ها به روز بارگذاری شده وبرخی فرایندهای به صورت غیرحضوری درحال انجام است.

وی ادامه داد: افراد با وارد کردن کد نوسازی پلاک ثبتی خود از نحوه محاسبه عوارض و همه اطلاعات دراین سامانه بهره‌مند می شوند.

وی اظهارداشت: ۱۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم است که توجه جدی به این موضوع نشده و مشکلات متعددی گریبان‌گیر ساکنان این بافت شده و «طرح جامع شهری قم» دراین راستا راهگشا است.

دهناد با بیان اینکه افزایش مساحت محدوده شهری را دنبال می کنیم، افزود: تراکم شهر قم هم‌اکنون ۱۵۰ نفر در هکتار است که عدد قابل توجهی است الحاقات جدید هم‌اکنون بالای ۲۰۰ نفر در هکتار است که به محدوده شهر قم اضافه می شود که با توجه به افزایش توسعه شهر، این تراکم کمتر خواهد شد.

وی افزود: در شورای شهر قم یکسری پروژه های محرک توسعه تعریف شده که بتواند برخی مناطق را در محدوده بافت فرسوده و در مناطق جدید شهری احیا کند؛ کمربندی امام علی(ع) به موازات بلوار خداکرم هزار هکتار به شهر اضافه شد که بار ترافیک بلوار خداکرم را کاهش می دهد و باعث رونق اقتصادی آن منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: اطراف مسجد جمکران الحاقاتی داشتیم واتصال منطقه دو به منطقه چهار شهری، تونل امام موسی صدر و چند پروژه دیگر که باعث بازسازی بافت موجود و بهبود شرایط زیست پذیری آن منطقه می شود درحال انجام است.

انجمن سازندگان مسکن اقدام مفیدی برای افزایش عمر ساختمان انجام دهد

مدیرعامل تعاونی مسکن و انبوه‌سازی نشاط سازان هم دراین همایش اظهارداشت: اصل مترقی ۲۶ قانون اساسی که تشکیل انجمن‌ها و احزاب را به رسمیت شناخته و سرمنشاء ماده ۱۳۱ قانون کار شده که تشکیل انجمن‌های صنفی را رسمی دانسته و انجمن سازندگان مسکن و ساختمان یا مجریان ذیصلاح براساس این قانون تشکیل شده که از تلاش مهندس محمدی و همکاران ایشان برای تشکیل انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم تقدیر و تشکر می کنم که شهر قم از دستاوردهای این انجمن بهره‌مند خواهد شد.

مهندس فتحی افزود: مجریان و دستگاه نظارت دست راست و چپ کارفرما هستند و انجمن‌ها و مجریان ذیصلاح یک هدف را دنبال می‌کنند که با هدف بهبود ساخت وساز، کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر ساختمان، ساخت وساز از دست نااهل آن خارج و به دست اهل آن سپرده شود.

وی با بیان اینکه جا برای کار در حوزه ساختمان بسیار است، گفت: فاصله زیادی حتی با برخی کشورهای مجاورداریم اما قوانین خوبی هست و مجموعه سازمان نظام مهندسی و انجمن سازندگان مسکن می‌توانند این موضوع را جدی‌تر دنبال کنند.

 وی با اشاره به اینکه در تعارض‌ها بهتر است که دست هم را بگیریم نه اینکه  پای هم را بگیریم، گفت: دراین زمان که با تورم و رکود شدید مواجه هستیم باید ممنون کسی که وارد میدان می‌شود و با کارآفرینی شغل و گردش مالی ایجاد می‌کند باشیم و موانع ایجاد شده باعث نشود که سرمایه گذار فراری شود.

عمارت ماندگار نیازمند وجود مصالح مرغوب است

مشاور گروه ساختمانی ایرابن نیز دراین همایش اظهارداشت: گرانی مصالح ساختمانی یک بخش کار است اما مهم تر از آن تولید مصالح مرغوب است که استفاده از مصالح مرغوب اعم از بتن، گچ و فولاد می تواند عمارت ماندگار را رقم بزند.

مهندس خداداد افزود: تقسیم وظایف، عدم دخالت در کار دیگران و اعتقاد به کار خود سبب ساخت یک ساختمان ماندگار است؛ معماران قدیمی، ساختمانهای ۸۰۰ ساله می‌ساختند اما هم‌اکنون عمر ساختمان به ۵۰ سال نمی‌رسد لذا اگر بخواهیم به اهداف همایش برسیم باید این مسائل را در نظر بگیریم.

شهرداری تمام قد با انجمن سازندگان مسکن همکاری می کند

شهردار منطقه ۷ هم دراین همایش اظهارداشت: صنعت ساختمان استان قم از نظر رعایت اصول شهرسازی و فنی در کشور نمونه است.

مهندس رمضانی افزود: باید ساخت وساز دست صاحبان آن بیفتد که در قم تا حدی به این هدف نزدیک شدیم.

وی تاکید کرد: شهرداری تمام قد بابت صدور مجوزها، رعایت اصول، استفاده از مجریان ذیصلاح و الزام مالکین، همکاری کامل را با نظام مهندسی و انجمن سازندگان مسکن خواهد داشت و هم‌اکنون تعاملات درحد بالایی با نظام مهندسی بوده است.

باید برای بکارگیری مجری ذیصلاح امتیازاتی قائل شد

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم هم اظهارداشت: نیازمند اتحاد و هم افزایی بیشتر میان تولیدکنندگان، اصناف، مسئولان اداری، سازندگان، صاحبان سرمایه و مجریان ذیصلاح هستیم.

مهندس محمدحسین فرزی با تاکید براینکه با برنامه‌ریزی اصولی باید به اقتصاد ساختمان‌سازی ورود کرد، افزود: در شهر قم هیچ برنامه مدونی برای برنامه شهری در صنعت ساختمان نداریم و هم‌اکنون هر مالکی بنا به پلاک ثبتی اقدام به ساخت وساز می‌کند و هیچ سیاست و افزایش راندمانی پشت آن نیست.

وی عنوان کرد: نهادهایی مانند نظام مهندسی و شهرداری مدیریت کلان صنعت ساختمان را انجام می‌دهند، دارای بودجه دولتی نیستند و از این مسیر باید تامین ملی شوند لذا هزینه ساخت مسکن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کیفیت ساختمان مورد توجه جدی قرار نگرفته است، گفت: این موضوع نگران کننده است و اگر برای افرادی که از مجری ذیصلاح استفاده می‌کنند امتیازاتی را قائل شویم همه به دنبال این قضیه می‌روند و نیاز به اعمال فشار و قانون نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم گفت: در انجمن مجریان ذیصلاح در یک سال اخیر حدود ۱۰۰ بازدید فنی و ۱۲۷۰ پایش فنی در استان روی پروژه‌ها داشتیم و خودپالایشی انجام دادیم و دوره های آموزشی متعددی را نیز برگزار کردیم.

وی گفت: بعضا در استان شاهد هستیم که کارفرمایان برای اینکه اقتصاد را مدیریت کنند از مجری ذیصلاح استفاده نمی‌کنند درصورتی که مجری ذیصلاح ارزش افزوده برای کارفرما خواهد داشت و باید فرهنگ‌سازی شود که کارفرمایان خودشان بخواهند از مجریان ذیصلاح استفاده کنند.

شرکت صنعتی سابقه درخشان ۱۲ ساله در تولید درب و پنجره و شیشه دوجداره

مدیرگروه صنعتی «پنجره فرخ» حامی مالی همایش نیز دراین جلسه ضمن تشکر از انجمن سازندگان مسکن، اظهارداشت: این شرکت صنعتی بیش از ۱۲ سال سابقه تولید انواع درب و پنجره Upvc و شیشه های دو جداره صنعتی را دارد.

مهندس محمدعلی فرخی نوری افزود: در بحث تولید پنجره Upvc باید به نوع پروفیل دقت کنیم که از برندهای معروف کشور باشد و در قفسه‌های استاندارد و مهندسی سازی شده دپو شود که مانع از تغییر حالت پروفیل شود زیرا در بحث تولید و نصب و بهره‌برداری مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از اساسی ترین نکات در مبحث کیفیت سازه Upvc ، پروفیل تقویتی است که باید داخل سازه بکار رود که باید فلزی و از نوع گالوانیزه باشد و از ابعاد، ضخامت و استاندارد تعریف شده در دانش فنی محصول استفاده شود و در تمام قسمت‌های پنجره بدون کم و کاستی از این پروفیل استفاده شود.

وی به مورد دیگری که در بحث کیفیت تاثیرگذار است اشاره کرد و گفت: یراق‌آلات و متعلقات باکیفیت، نوع و درجه کیفی شیشه‌ها، نوع و درجه خلوص و نحوه تزریق گاز آرگون از موارد مهم است.

مدیرگروه صنعتی «پنجره فرخ» افزود: این شرکت دستگاه تمام اتوماتیک تزریق آرگون را موجود دارد و هیچ شیشه‌ای از خط تولید خارج نمی شود مگر اینکه گاز در آن تزریق شده باشد و برای اطمینان مجری ذیصلاح می تواند در کارخانه حضور داشته باشد و با اطمینان محصول را خریداری کند.

وی عنوان کرد: کادر فنی و متخصص طراح و ناظران دارای پروانه اشتغال دراین مجموعه به‌کار گرفته شده‌اند و در بعد قوانین ومقررات ملی ساختمان راجع به جداره‌های نوروگذر در مبحث ۱۹ و ارائه راهکارهایی برای کاهش هدررفت انرژی مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: نصب پنجره و آب‌بندی نهایی توسط نیروهای این مجموعه انجام می‌شود و در بخش فنی، تولید، پشتیبانی و فروش به درخواست مشتری در محل حاضر می‌شوند و راهنمایی های لازم را ارائه می‌دهند.

گروه صنعتی «پنجره فرخ» از سال ۹۰ در حوزه ساختمان فعال است

مدیریت فروش گروه صنعتی «پنجره فرخ» هم درادامه جلسه باتشکر از زحمات انجمن سازندگان مسکن، اظهارداشت: این انجمن برای بررسی اقدامات مهندسی و فنی و آشنایی بیشتر کارفرمایان و خدمات مجریان، همایش عمارت ماندگار را برگزار کردند.

مهندس محمدرضا بیات افزود: گروه صنعتی پنجره فرخ سابقه درخشان در صنعت و تولید داشته و از سال ۹۰ در زمینه تولید درب و پنجره یو پی وی سی و شیشه های دو جداره صنعتی آغاز به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: توری پلیسه و خط رنگ آمیزی مخصوص پروفیل‌های یوپی وی سی و راه اندازی خط تمام اتوماتیک سم پلاس شیشه از جمله تولیدات این مجموعه صنعتی است.

تقدیر در همایش استانی عمارت ماندگار ۱۴۰۲

ابوالفضل فرخی نوری مدیرعامل گروه صنعتی پنجره فرخ به‌عنوان حامی مالی همایش، مهندس محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان، مهندس اسماعیلی بازرس انجمن سازندگان، مهندس حنفی عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان و آقای دکتر سیاحت دبیر انجمن سازندگان با اهدای لوح تقدیر از فعالان این حوزه تقدیر کردند.

در نخستین همایش استانی عمارت ماندگار از افراد زیر تقدیر شد:

مهندس سید مصطفی آقایی، مهندس پیشکسوت پایه ارشد عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ومدیر پروژه احداث هزار واحدی های پردیسان

مهندس وحید شایسته نیک، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمان پروژه عظیم ملی مسکن مهر۱۳۸۸،  پیمانکار ساختمانی و عضو چند دوره‌ای هیئت مدیره نظام مهندسی استان قم و معاون فنی شهرداری قم

مهدس حسین نادری، مهندس پایه یک عضو نظام مهندسی ساختمان، پیمانکار و انبوه ساز فعال در عرصه احداث ابنیه مسکونی

عضو کمیته اقدام مشترک مجریان ذی صلاح

مهندس محمدرضا یعقوبی، مهندس پایه ارشد عضو سازمان نظام مهندسی استان قم پیمانکار باسابقه فعال در عرصه اجرای ساختمانهای خصوصی و دولتی

مهندس سید مسعود فاطمی، مهندس پایه یک عضو سازمان نظام مهندسی استان قم مسئول اسبق صدور شناسنامه فنی و ملکی سازمان نظام مهندسی، مدیر اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم

بیانیه پایانی نخستین همایش استانی عمارت ماندگار

در پایان این همایش بیانیه پایانی نخستین همایش استانی عمارت ماندگار توسط دکتر سیاحت عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن و ساختمان قرائت شد.

بنام یگانه سازنده گیتی

 با تهیت و عرض ادب به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، درود بر روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی و اهدای سلام به روح شهدای راه وطن، در ظل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و از جوار مضجع شریف کریمه اهل بیت ،در ایام پر نور میلاد ام ابیها، با محوریت قوانین و ضوابط، نخستین همایش متصدیان صنعت ساختمان استان قم، تحت عنوان عمارت ماندگار به میزبانی انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۴۰۲ برگزار گردید .در این نشست ضمن تاکید بر

رعایت حقوق مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و مصرف کنندگان نهایی با رویکرد رعایت مقررات ملی ساختمان بحث و تبادل نظر شد که با عنایت به مطالب مهم مطروحه ، موارد ذیل مورد تاکید قرار گرفت:

۱٫ داشتن ساختمان مناسب به عنوان گرانترین کالای سبد خانوار ، همیشه از اساسی‏ ترین دغدغه‏های مردم بوده و متصدیان امر در این راستا خود را خدمتگزار مردم می‏دانند.

۲٫ توجه به اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه مسکن (۲۹ بهمن ۱۳۸۹) ، و برنامه های کلان کشور، در دوره فعلی بایستی همواره سرلوحه تمام فعالیت های متصدیان امر ساختمان قرار گیرد و همه افراد بایستی قوانین و دستورالعمل ها و ابلاغیه ها را سرلوحه فعالیت ها قرار داده و در مسیر قانون حرکت کنند.

۳٫ تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی، مهمترین نقش را در دستیابی به اهداف قانون دارد بنابراین باید در تهیه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و نیز تهیه سند راهبردی فنی و ساختمانی استان،  با همکاری تمامی متصدیان امر، اهتمام جدی به عمل آید .

۴٫ گسترش مشارکت مردم و نهادهای مردمی با سازمان ها و ارگانها و همکاری ها و هماهنگی های بین بخشی می تواند در ارتقاء کیفیت ساخت تاثیر گذار باشد بنابراین باید در مسیر تقویت و گسترش تعامل بیشتر دراستان تلاش نماییم.

۵٫ در حال حاضر به شکل مناسبی از ظرفیت نیروی انسانی استان استفاده نمی شود و باید در جهت بهره وری، برنامه ریزی و تلاش کرد. در این راستا تولید بانک اطلاعاتی، از افراد حقیقی و حقوقی توانمند و دارای پتانسیل‏های علمی، فنی، کارشناسی و اقتصادی در سطح استان، کمک شایانی برای نیل به شایسته سالاری در ارائه خدمات، داشته و در این مسیر همکاری بین بخشی و بکارگیری مشاوران توانمند لازم می باشد.

۶٫ جوانان، سرمایه های آینده کشور محسوب می شوند لذا کیفی سازی آموزش در تمامی ابعاد و رسیدگی به وضعیت رفاهی، معیشتی و فرهنگی مهندسان جوان باید همواره مورد توجه قرار گیرد.        

۷٫  جهت حصول ایمنی و مقاوم سازی ساختمان‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی در حوزه ساختمان و صیانت از حقوق بهره برداران، متصدیان امر، بر اجرای کلیه مباحث مقررات ملی ساختمان بالاخص مباحث ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲  و استفاده از مصالح استاندارد تاکید دارند.

۸٫ مانند هر صنعتی، صنعت ساختمان نیز نیازمند استفاده از افراد متخصص آموزش دیده و استفاده از فناوریهای نوین می باشد، لذا جهت حرکت به سوی کسب مرجعیت علمی و لزوم پاسخگویی به نیازهای استان، بر توسعه آموزش های نوین و مهارت محور در استان تاکید می گردد.

۹٫ اجرای پژوهش ها و تحقیقات محصول محور و کاربردی در راستای حل مسائل بخش ساخت مسکن، گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود و بر این اساس پژوهشگران و اساتید دانشگاه ها بایستی بر این نکته توجه خاص و ویژه ای داشته باشند.

۱۰٫ از آنجا که مردم، ولی نعمتان ما محسوب می شوند لذا توجه به توسعه سطوح خدمات رسانی فنی ، باید از اولویت های استان باشد.

۱۱٫ لازم است به احیای بافتهای فرسوده توجه ویژه_ای شود تا ریشه‌های هویتی فرهنگ ایرانی اسلامی، حفاظت و در جهت انتقال به نسل‌های آینده باقی بماند. در این راستا از مبادی ذیربط انتظار می رود که با یک برنامه‏ریزی دقیق و در مدت زمان کوتاه به این مسئله مهم بپردازند.

۱۲٫  پیگیری ساختمان سازی هوشمند و دوستدار محیط زیست بایستی در دستور کار قرار گیرد.

۱۳٫ تشکیل منظم جلسات (حداقل فصلی) با حضور نمایندگان فنی دستگاه ها و نهادها لازم و ضروری می باشد جهت نیل به این هدف دبیرخانه دایمی این همایش، با هدف تعمیق همکاری نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان در محل دفتر انجمن سازندگان مسکن و ساختمان استان قم تشکیل می گردد.

در خاتمه از خداوند منان سربلندی هر چه بیشتر این مرز و بوم کهن را خواستاریم.

قم دی ماه ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://mojryanzisalah.ir/?p=3250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.